Credit ipotecar
Ai oferte de care nu mai găsești în altă parte!
Despre credit
Cel mai frumos loc e acasă!
Dimineţile încep altfel când eşti la tine acasă. Priveliştea din geam te inspiră, copiii se joacă în camera lor, iar cafeaua are alt gust pentru că o savurezi în propria bucătărie.Creditul imobiliar poate fi contractat nu doar pentru cumpărarea unei locuinţe, dar şi pentru alte scopuri:
- procurarea unui bun imobil;
- procurarea unui teren pentru construcţia casei de locuit individuale;
- construcţia unei case de locuit individuale;
- modernizarea locuinţei existente (finisare, extindere).
Cerințe
Dacă activezi pe teritoriul Republicii Moldova:
- dispui de un salariu net lunar sau un venit confirmat de cel puţin 6000 lei;
- ai un loc de muncă stabil în ultimele 6 luni sau eşti beneficiar de pensie.
Dacă eşti lucrător migrant:
- activezi oficial în străinătate;
- dispui de un salariu net lunar de minimum 1000 de euro, confirmat în ultimele 12 luni.
Dacă ai alte venituri decât salariu/ pensie
- deții una dintre următoarele profesii juridice: avocat, notar, executor judecătoresc, expert judiciar, traducător, mediator, registrator;
- primești transferuri bănești din străinătate de la rudele de gradul I;
- primești dividente în calitate de fondator al unei companii înregistrate pe teritoriul Republicii Moldova;
- ai venit din arenda unui imobil;
- ai venit din drepturi de autor, redevente.
Tarife
Dacă activezi pe teritoriul Republicii Moldova sau în străinătate:
- până la 5 000 000 de lei;
- pe un termen de până la 30 de ani;
- finanțarea până la 100% din costul locuinței.
Сomisioane:
- comision de administrare lunară - 0%;
- comision de acordare a creditului - 0%;
- comision de rambursare anticipată - 0%;
- taxa de examinare a dosarului - 0 MDL.
Documente necesare
Pentru obținerea unui credit ipotecar vor fi necesare următoarele documente:
Buletin de identitate
Banca îşi rezervă dreptul să solicite documente justificative privind veniturile tale în vederea îndeplinirii cerinţelor de prudenţă specifice activităţii bancare.
Evaluarea bunului imobil
Pentru a depune cererea de credit ai nevoie de raportul de evaluare a bunului imobil, perfectat de către o companie agreată de către părți.
Pentru confirmarea veniturilor
- Pentru clienții angajați oficial în RM: la necesitate, extrasul contului salarial sau certificatul de salariu.
- Pentru clienții angajați sau freelancerii de peste hotarele RM: obligatoriu se va prezenta extrasul cardului bancar unde pot fi văzute încasările din salariu și/sau din prestarea serviciilor. Adițional, se va prezenta contractul de muncă sau oricare alt act care atestă angajarea/prestarea serviciilor și declarația privind achitarea impozitelor din venitul încasat. Fluturașii de salariu nu se acceptă dacă nu se prezintă extrasul cardului salarial.
- Pentru clienții care au dividende: situațiile financiare pentru anul curent și cel precedent, procesul-verbal al asociațiilor privind decizia de a distribui dividende, extrasul de cont unde se pot vizualiza încasările din dividende (dacă sunt primite la o altă bancă decât maib). În cazul dividendelor achitate în numerar vor fi necesare acte care confirmă eliberarea acestora și dovada achitării impozitelor.
-
Pentru clienții care practică una dintre profesiile juridice: extrasul contului unde sunt încasate veniturile.
- Pentru notari: se va prezenta suplimentar documente contabile care atestă cheltuielile biroului notarial.
- Pentru clienții cu venit din cesiunea dreptului de autor: contract privind cesiunea dreptului de autor/certificat privind mărimea venitului și extrasul din cont bancar unde sunt încasate veniturile.
-
Pentru clienții cu venit din chirie/arendă/locațiune: contractul de chirie/arendă/locațiune, valabil (înregistrat la SFS) și Ordinele de eliberare/Dispozițiile de plată ale achitărilor pentru chirie/arendă/locațiune sau extras din cont deschis în cadrul băncii maib sau la altă instituție financiară, prezentate fie în format electronic, fie pe suport de hârtie.
- Extrasul la cont se prezintă în format electronic sau pe suport de hârtie semnat sau ștampilat doar dacă veniturile sunt primite prin alte bănci din RM decât maib.
- Banca este în drept să solicite oricare alt act în procesul de analiză și aprobare a solicitării clientului.
Asigurarea anuală obligatorie a imobilului
Odată ce ai obținut creditul ipotecar, este important să asiguri bunul gajat. Există două tipuri principale de asigurare pe care poți să le iei în considerare: asigurarea obligatorie de locuință și asigurarea facultativă de locuință. Cea obligatorie este impusă de lege și este necesară pentru toate locuințele care sunt ipotecate. Costul acesteia constituie în mediu 1000 MDL, în funcție de bunul gajat. Asigurarea facultativă este o alegere personală, dar te poate ajuta să-ți protejezi mai bine investiția.
Lasă-ne datele tale ne contact și un consultant ipotecar te va contacta pentru a discuta despre opțiunile disponibile pentru tine.
Întrebări frecvente
Rata lunară depinde de cursul valutar?
Lucrez în străinătate și nu pot veni la bancă. Cum aș putea beneficia de consultație?
Cum pot achita ratele lunare pentru credit?
Ai 5 modalități de a achita ratele lunare:
- prin aplicația mobilă maibank;
- prin internet banking;
- la bancomatele Cash-In;
- la terminalele de autoservire;
- în orice sucursală a băncii.