Сum poate fi restabilit orderul de privatizare a apartamentului în caz de pierdere

Сum poate fi restabilit orderul de privatizare a apartamentului în caz de pierdere

1440

Uneori se întâmplă situații neplăcute în care documentele sunt pierdute. Acest lucru este valabil și pentru documentele pe imobil. Mai jos vă vom descrie succinct ce trebuie să faceți în situațiile în care se pierde ordinul de privatizare a unui apartament.

În primul rând, nu intrați în panică. Nimeni nu vă va lua apartamentul și dreptul de proprietate nu se anulează. Documentul  poate fi comandat destul de simplu însă totuși se bine să nu amânați această operațiune.

Unde apelați în primul rând?

Inițial, vă recomandăm să contactați aceleași instituții unde ați primit actele de privatizare a apartamentului. De asemenea, puteți contacta „Administrația Fondului Locuințelor” se află, mun. Chișinău.  Aceasta este situată la adresa: mun. Chișinău, st. Columna 106, iar persoanele de contact sunt:

  • Șeful Direcției Fondului pentru Locuințe, Președintele Comisiei. Audiență zilnică a tuturor cetățenilor pe probleme de privatizare a locuințelor, biroul nr. 6, tel. 022 26.01.18.
  • Șeful Adjunct al Direcției Fondului pentru Locuințe, Audiență, consulanță și coordonarea petițiilor recepționate de la cetățeni, biroul nr. 3.

Important: Documentele pentru privatizarea fondului de locuințe sunt acceptate în biroul nr.4, în fiecare zi de la 08:00 la 12:00, cu excepția zilei de vineri - ziua ședinței Comisiei, tel. 022 27-81-25.

Ce documente sunt necesare pentru restabilirea ordinului de privatizare?

Pentru solicita restabilirea ordinului de privatizare a apartamentului, trebuie să pregătiți un set de acte și anume:

1. Extras din contul personal (de la departamentul de locuințe sau Asociație);

2. Extras din cardul apartamentului (de la departamentul de locuințe sau Asociație);

3. Copii după cărțile de identitate ale tuturor membrilor adulți ai familiei indicați în contul personal;

4. Copii după certificatele de naștere ale copiilor indicate în contul personal;

5. Copii după certificatul de căsătorie sau divorț;

6. O copie a deciziei de emitere a mandatului de la Serviciul Arhivă;

7. Adeverinta de adresa de la Directia Evidenta si Documentare a Populatiei (centru multifunctional) pentru membrii de familie pensionari specificati in ordin;

8. Certificat de caracteristici pentru apartament de la Oficiul Cadastral Teritorial.

 Important: Pentru a fi pe deplin pregătit, vă recomandăm să faceți în avans copii ale actelor din punctele 1, 2, 7, 8.

Citiți și mai multe sfaturi atât pentru vânzători, cât și pentru cumpărători aici: BLOG UTIL.

Cocluzie

În situațiile neplăcute în care se pierd documentele, cum ar fi ordinul de privatizare a unui apartament, este esențial să păstrați calmul. Dreptul de proprietate nu va fi afectat, iar documentul poate fi obținut din nou prin demersuri relativ simple. Recomandăm inițial contactarea instituțiilor de la care ați primit inițial actele de privatizare, precum și Administrția Fondului Locuințelor din Chișinău. Este important să adunați un set de documente, inclusiv extrase din contul personal, copii ale cărților de identitate, certificate de naștere, certificate de căsătorie sau divorț, și să le prezentați în biroul corespunzător. Asigurați-vă că aveți copii ale acestor documente în avans pentru a facilita procesul.